Intimitás

Van ez a film. Intimitás a címe. Nem szeretnék filmajánlót írni, aki szeretné, olvassa el amit írnak róla. Talán csak annyit, hogy engem megszólított. Benne van a test meg a lélek meg az élet, meg, hogy ez az egész nem annyira egyszerű és végképp nem kategórikus. Néha összhang van és minden a helyén van térben és időben, néha meg elcsúsznak a dimenziók. Szabályok szerencsére vannak....


30 körüli ismerőseim között beköszöntött a válások ideje. Igazolódik amit mondanak a válások átlagos mennyiségéről, meg az életkorokról, meg, hogy 3 év, 7 év utána meg a gyerekek 18. szülinapja körül, a férfiak 50 éves kapuzárási pánikja, mint krízisidőszakok...

Sokat gondolkodom mitől van ez az egész, hogyan is van ez a házasság kérdés...

Nem hittem a házasságban. Azt gondoltam, hogy az ember változik, a világgal lüktet, így nem vállalhat garanciát arra, hogy képes egy életen át valakivel együtt változni. Hiszen mi van, ha a két ember egymáshoz képest tarthatatlan irányokba fejlődik, mozdul? A fejlődést, a szabadságot mindennél többre becsültem. Olyasmikre gondoltam, hogy a jó kapcsolatokban egyszerre van jelen a tapintat, meg a teljes őszinteség. Kicsit azt éreztem, hogy az egyik ember kitöltheti a másik gyengesége által hagyott űrt. Ráadásul kicsit azt is gondoltam, hogy ettől egy jó kapcsolat mindig, és végérvényesen jó. Kellemes, puha. Valami, amibe bele lehet zuttyanni és hátradőlni és örülni, hogy már ketten mehet végre az ember neki a világnak és így sokkal könnyebb.
Összességében ezt az egészet teljesen lehetetlennek találtam.

Ma már tudom, a gondolat hibádzott, mert a házasság fogalmába sürítettem bele az összes romantikus elképzelésemet a szerelemről. Már nem így gondolkodom. Kezdem azt érezni, hogy kapcsolatban élni, házasságban élni, nem több egy döntésnél. Mégis többet jelent minden döntésnél. Ha fogadalmat kellene ilyenkor tennem, olyasmiket vállalnék, hogy törődöm magammal, s ezáltal a társammal, hogy felelősséget vállalok a döntéseimért, hogy ezzel nem hozom a másikat kellemetlen helyzetbe, hogy elfogadom, hogy nem mindig jó (egyedül sem mindig jó...) és, hogy minden körülmények között azon leszek, hogy a kommunikáció fennmaradjon.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Contact

i wish

Kakaós reszelt túrós