Positure effects position

photo by Melissa Gray on flickr

Tartozom annyival a stresszről szóló postom kapcsán magamnak, hogy a gyakorlati élet hozta megoldásról írok néhány sort. Az történt, hogy elmentem jógázni, ami segített kicsit kizökkenni a gép előtt töltött órákban belémállt, napok óta gyülemlő feszültségből. A jóga alatt pedig jött magától a szellemi elengedés. Jött, azaz nem erőlködtem, nem gondolkodtam. Csak úgy bevillant, ami segített fejben. Azt hiszem úgy írható le, ami akkor a fejemben zajlott, hogy egész mélyen a szemébe néztem annak a félelemnek, ami fojtogatott, és akkor a szorongás magától alábbhagyott.

Azt kellett tisztába tennem, hogy mik azok a bennem rejtöző vonások, amikkel nem szeretek szembesülni. Ezeket megnézni közelebbről és ítélkezés nélkül tudomásulvenni jelenlétüket. (A szakirodalom úgy mondja át kell ölelnünk a sötét oldalunkat. Na, asszem sikerült. Átöleltem.)
És akkor sikerült elfogadnom, hogy ennyit tudok most, ennyi vagyok most, így vagyok most, és itt és most ez a legtöbb és legjobb, ami lenni tudok és amit tenni tudok. A többit pedig a Jóistenre bízom. (Leginkább a bennem élőre, de ez egy másik post témája:))

"Positure effects position." Azaz a pozitúra meghatározza a pozíciót. Ezt, és ehhez kapcsolódóan egy gyakorlatot is még a gimiben tanultam Steve-től. (Steve Skót származású teológia és irodalom tanár, aki Pécsett a Nevkóban angol kéttannyelvű osztályokban tanított angol irodalmat, debate-et és essay írást - és ezen kívül 4 év alatt nagyon sokminden mást, sok fontosat az élet íratlan szabályairól - szerencsémre nekem is).
Szóval a gyakorlat úgy nézett ki, hogy ha a debate során, ha nem tudtál nézőpontot váltani (ami a vitában elengedhetetlen, hogy ne rekedj meg), akkor élhettél a lehetőséggel, hogy fizikailag helyzetet változtass. Gyakorlatilag ilyenkor felálltunk az asztalra, vagy lefeküdtünk, kimentünk a teremből, majd visszajöttünk. Vagy ami jól esett. És ez a látszólagos nüansz tényleg csodákra képes. Most is működött.

(A debate magyarra fordítva vitát jelent, érveléstechnika, kommunikáció gyakorlatilag. Britteknél, amerikaiaknál ennek komoly hagyománya van, versenyeket is rendeznek. A debate-nek különböző formái vannak, egyébként Magyarországon is.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Contact

i wish

Kakaós reszelt túrós